Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Iunie 2, 2009

JURNALUL COMUNITĂŢII BAPTISTE ROMÂNE de Constantin Adorian, 13

Eu invitai să vie la mine acasă pentru prima oară pe Olteanu, Branea, Gavrilă, Haralambie și Alecu cu scopul de a petrece cu ei Crăciunul. Făcusem pom și doream să cântăm și să petrecem ca creștinii sub pomul de Crăciun ziua de nașterea a Domnului.

N. Olteanu nu vine, ceilalți sunt toți prezenți. Eu luai cuvântul și le vorbii de iubirea cea mare a Domnului. După ce luarăm ceaiul, Haralambie mă roagă să fac un expozeu al felului cum înțeleg eu lucrul Domnului. Îl fac, le spusei eu, dacă sunt toți de acord. Le-am expus tot idealul meu cel mare, le-am arătat cum trebuie să fie o comunitate și apoi cum trebuie să lucrezze și să propovăduiască Evanghelia. Toți priveau încântați. Aceasta era în seara de 25 decembrie, anul 1912. Să întemeiem deci prima comunitate baptistă română, pentru aceasta mai întâi făcurăm rugăciune.

Eu făcui propunerea ca să fiu primul membru în comuntate. Alecu trebuia să scrie și protocol. Făcui mărturisirea credinței mele și după aceasta susținut de fr. … am devenit primul membru. Al doilea fr…. puse mărturia, ceru să fie primit ca membru, îi făcui întrebarea să motivezece-l făcea să devină membru în comunitate. După ce motivă veni rândul fr. … la fel procedarăm și cu el, amănuntele se găsesc în protocol. Apoi veni rândul fr. … și în fine al fr. … toți iscălirăm și astfel era întemeiată Comunitatea ce s-a născut în ziua de naștere a Domnului.

Odată Comunitatea constituită trecurăm la activitate. Ne trebuia un predicator, doi diaconi și un casier să ție și protocolul. Comunitatea mă alese pe mine ca predicator, pe fratele Branea și Gavrilă diaconi și pe Alecu să ție protocolul, fratele Gavrilă să fie și casier. Iată că eram toți investiți în funcțiunile noastre și trebuia acum să facem programul nostru de lucru.

  1. Local de adunare să căutăm să închiriem,

  2. Mobilier,

  3. Cărți de cântări și Biblii.

Deocamdată șă ținem adunare la G. Guist până găsim local.

Facem cunoscut oficial Comunității Germane că s-a constituit prima Comunitate Baptistă Română, de asemenea și Comunității Baptiste Maghiare.

Responses

  1. Deci nu e greu sa se pune bazele de noi Comunutati Baptiste chiar incepand din 2010, fara murdaria prezentei oamenilor ne-nascuti din nou si informatori…. Domnul sa lucreze. Desteapta-te bapstiste din somnul….


Lasă un răspuns

Categorii

