Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Iunie 1, 2009

JURNALUL COMUNITĂŢII BAPTISTE ROMÂNE de Constantin Adorian, 12

Mai am avut și alte întâlniri cu Haralambie Ianef acasă, la care a venit și Olteanu și Guist și Alecu… Era o halimă întreagă, eu eram acum țap ispășitor. Atât Guist mă învinuia că am luat frați cât și Comunitatea din str. Palade și, mai presus de toate și Olteanu care mă amenința cu expulzarea. Știu că după această întrunire nu am putut dormi toată noaptea, suferisem așa de mult și nu eram vinovat de nimic. Și astăzi sunt unii care susțin că eu le-am luat frații. Ardea în sufletul meu dorința să fac ceva pentru Domnul și aită ce urmări: o serie întreagă de neînțelegeri.

Un amănunt interesant este iarăși cum fratele I. Branea prinde simpatie de mine și cum eu îl înțelegeam pe el așa de bine. El era un om hotărât să trăiască și să moară pentru Evanghelie. La el nu încăpeau lingușiri, momeli sau planuri ascunse. Om franc, spunea fiecăruia păcatul în față. El nu vorbea de rău pe nimeni, dar pe care îl prindea îl lovea, îl zgâlțâia de-i mergeau fulgii. Ce să zic, un astfel de caracter era după placul meu, dar interesant e cum mereu se interpunea Olteanu ca să-l despartă pe fratele Branea de mine.

Și mai interesant e că un alt frate și anume Gavrilă Iancu se puse el să facă lucrul contrar, să mă lipească pe mine de fratele Branea. Olteanu căzu învins, rămase singur și căuta să facă adunări cu preotul Moșoaia.

Lasă un răspuns

Categorii

