Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | decembrie 9, 2007

TEXT DE DUMINICĂ, PENTRU NOI TOŢI

mjob0211dore_jobandhisfriendsl-web.jpg

Job 27:1 Iov a luat din nou cuvîntul, a vorbit în pilde, si a zis:
2 „Viu este Dumnezeu, care nu-mi da dreptate! Viu este Cel Atotputernic, care îmi amaraste viata,
3 ca atîta vreme cît voi avea suflet, si suflarea lui Dumnezeu va fi în narile mele,
4 buzele mele nu vor rosti nimic nedrept, limba mea nu va spune nimic neadevarat.
5 Departe de mine gîndul sa va dau dreptate! Pîna la cea din urma suflare îmi voi apara nevinovatia.
6 Tin sa-mi scot dreptatea, si nu voi slabi; inima nu ma mustra pentru niciuna din zilele mele.
7 Vrajmasul meu sa fie ca cel rau, si protivnicul meu ca cel nelegiuit!
8 Ce nadejde-i mai ramîne celui nelegiuit; cînd îi taie Dumnezeu firul vietii, cînd îi ia sufletul?
9 Îi asculta Dumnezeu strigatele, cînd vine strîmtoarea peste el?
10 Este Cel Atotputernic desfatarea lui? Înalta el în tot timpul rugaciuni lui Dumnezeu?
11 Va voi învata caile lui Dumnezeu, nu va voi ascunde planurile Celui Atotputernic.
12 Dar voi le cunoasteti, si sînteti de acelas gînd; pentruce dar vorbiti asa de prosteste?
13 Iata soarta pe care o pastreaza Dumnezeu celui rau, mostenirea pe care o hotaraste Cel Atotputernic celui nelegiuit.
14 Daca are multi fii, îi are pentru sabie, si odraslele lui duc lipsa de pîne.
15 Ceice scapa din ai lui, sînt îngropati de ciuma, si vaduvele lor nu-i plîng.
16 Daca strînge argint ca tarîna, daca îngramadeste haine ca noroiul,
17 el le strînge, dar cel fara vina se îmbraca în ele, si de argintul lui omul fara prihana are parte.
18 Casa lui este ca aceea pe care o zideste molia, ca o coliba pe care si-o face un strajer.
19 Se culca bogat, si moare despoiat; deschide ochii, si totul a pierit.
20 Îl apuca groaza ca niste ape; si noaptea, îl ia vîrtejul.
21 Vîntul de rasarit îl ia, si se duce; îl smulge cu putere din locuinta lui.
22 Dumnezeu arunca fara mila sageti împotriva lui, si cel rau ar vrea sa fuga sa scape de ele.
23 Oamenii bat din palme la caderea lui, si-l fluera la plecarea din locul lui.

Ce n-aş da să pot să spun şi eu ca Iov în vs.6 …


Lasă un comentariu

Categorii