Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Mai 31, 2009

JURNALUL COMUNITĂŢII BAPTISTE ROMÂNE de Constantin Adorian, 11

M-am dus de am vizitat pe George Guist și am vorbit, aci am întâlnit pe fr. Radu Tașcă care se ținu cam rezervat de mine. El locuia la N. Olteanu. Într-o discuție cu fr. Tașcă nu ne mai înțelegeam asupra unui punct și anume, dacă lucrătorul în via Domnului se cade să primească plată. În sfârșit propusei ca fratele G. Guist să facă așa ca să avem și adunare românească. Începură frații să caute. G. Guist găsește o casă foarte departe dincolo de șoseaua Stefan cel Mare. N. Olteanu pare că spusă ceva lui G. Guist, să duce și închiriază o cameră și alături se mută și el. La G. Guist l-am auzit o singură dată vorbind pe fr. I. Branea, prinsesem un fel de simpatie pentru el însă nu avui curajul să-i fac vreo propunere. N. Olteanu cu I. Branea și Iancu Gavrilă se hotărăsc și încep să lucreze , ia parte și Haralambie Ianef.

Pe mine mă întâlnește fratele Gavrilă Iancu, pe stradă, și mă invită la noua adunare românească din strada Icoanei.

Îmi luai soția și merserăm la adunare unde găsirăm vorbind preotul Moșoaia. Foarte surprins de acest fapt m-am hotărât să plec înainte de sfârșit, lucru pe care îl și făcui. Hai nevastă, îi zisei, că aicea nu-i de noi.

O duminică în urmă m-am dus iar la adunarea din str. Popa Rusu, căci acum renunțasem de a mai mă duce la orice altă adunare. Când dau să intru în curtea adunării, fr. Branea mergea cu Scriptura la subțioară, se ducea și el tot la adunare. Ne întâlnim deci tocmai la poarta adunării din str. Popa Rusu. Fr. Branea îmi spuse că nu a fost frumos din partea mea ca să plec înainte de sfârșitul adunării. Îi explicai părerile mele și el îmi spuse că preotul nu mai vine și că caut să vin și eu.

Iarăși mă dusei și începurăm o discuție foarte aprinsă. Eu căutam să le explic că fără ordine este dezordine și unde nu e cap e vai de picioare, că trebuie în tot lucrul rânduială și multe. Fratele Branea începu a-l mustra pe Olteanu. Fr. Gavrilă tăcu și tremura ca nu cumva lucrul să se strice și nici aci să nu facă nimic. După lungi parlamentări le spusei fraților căci constatasem că Olteanu ședea pe temelie foarte șubredă, să mă lase, să nu mă mai invite, să-mi dea pace – lucreze ei cum or ști și cum or crede. Eu înțeleg altfel credința, eu cunosc alt drum care e drept, simpli și foarte sigur.

Responses

  1. Vă mulţumesc pentru munca grea de asanare pe care o faceţi.
    Vă mulţumesc pentru evocarea lui N.Steinhardt.
    Am avut onoarea de a-l cunoaşte şi tocmai regretam că nu poate interveni în lucrarea de curăţire a tuturor bisericilor.
    Toate, fără excepţie, au contactat aceiaşi viruşi în comunism şi îmbolnăvesc oameni cu minţile mai slabe şi în timpul de acum.
    Am ajuns la dvs. pentru că am o rudă creştină după evanghelie care mi-a adus plină de entuziasm cărţile lui I.Ţon şi mi l-a prezentat drept martir în vremea comunistă. Asta le spusese la predicile din Piteşti din această lună.
    Am un al 6-lea simţ pentru urmele lăsate pe ceva de către securitate.
    Am răsfoit, am citit ceva despre biografia d-lui Ţon şi am avut o reacţie de protest.
    I-am amintit rudei mele că tatăl său a fost deţinut politic, că satul a mai avut luptători anticomunişti care ar trebui preţuiţi şi despre care ea nu a vrut să ştie până acum.
    Mi-a răspuns că jertfa luiŢon e mai preţioasă că e în Domnul.
    I-am spus că şi tatăl ei şi ceilalţi au luptat pentru credinţa lor, preţioasă şi ea, chiar dacă alta decât a lui Ţon.
    N-am avut credibilitate.Era toată la d-lui, la predicatorul I.Ţon.
    N-am avut credibilitate nici atunci când i-am vorbit despre Steinhardt.

    Acestea sunt pericolele perpetuării cultului personalităţii şi a minciunii ori a duplicităţii în faţa unor oameni cu o cultură precară şi cu inimi tulburate.

    Eu cred că informatorii ar trebui înţeleşi şi iertaţi, dar opriţi un timp să devină lideri de opinie şi lideri de acţiune, indiferent de domeniu, căci pot distorsiona etajele morale ale altor oameni.

    Mulţumesc iar.
    Să aveţi putere şi să vă ajute Dumnezeu.


Lasă un răspuns

Categorii

