Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Mai 30, 2009

JURNALUL COMUNITĂŢII BAPTISTE ROMÂNE de Constantin Adorian, 10

Ajuns la București, după foarte puțin timp, în anul 1912, la finele lui iunie, soția mea dă naștere unui băiat pe care îl numim Tudor, adică Darul lui Dumnezeu.

La Comunitatea germană din strada Popa Rusu era acum predicator fr. B. Schlipf, un american. Fr. Hammerschmidt nu mai era în țară, plecase în Bucovina. Un amănunt curios este că fratele Hammerschmidt a crezut că eu țintesc a deveni predicator în locul lui, rămase amăgit văzând că Comunitatea aduce un american și că eu nici nu mă sinchisesc de lucrul acesta.

Eu ținui cu frații bătrâni ai adunării sfat, spunându-le că eu sunt decis a nu mai face anul al patrulea la Hamburg, căci după spusele lui Fleischer, materia e repetitoare, sumară și o pot face și acasă.

Fr. Schlipf susținu ca să caut să mă duc să fac și ultimul an. Nu-mi aduc aminte ce mi-a zis fratele Weigel, destul că eu am plecat convins că s-a terminat cu școala.

Dar ce să încep și cum să încep nu știam și nici ai mei nu știau ce să facă ca să mă îndrume. Cumnatul meu Otto îmi oferea să intru la casa Zweifel ca funcționar. La început respinsei categoric, la urmă acceptai, de nevoie, căci nu vedeam nici o scăpare. Lucrul mă cam îngrija, căci eu studiam acum planul de luptă, însă nu știam cum să încep.

Mă dusei la Comunitatea Alianței unde odată mă îndrumase Misionarul Berne, care însă fiind expulzat a fost înlocuit de misionarul Konig, care și el fu demis din țară. Comunitatea nu avea predicator ci numai frați, cum era un anume Ilie și Grigore Constantinesscu, care conduceau lucrul. Mi s-a permis să vorbesc în două rânduri și de aci s-au iscat mici neînțelegeri.

Eu mi-am zis, sunt baptist și să mă bag între ei sau să conduc lucrul, misionarului Berne ar fi zis că am venit să-i răpesc membrii. Ca să nu dau ocazie la lucrurile astea mă retrasei.

Aflasei că George Guist este numit predicator al adunarei baptiste maghiare, că nu mai face parte din Comunitatea Alianței, că el e de origine baptist și că a fost între timp numai cu Berne. Mai aflai că G. Guist plecase supărat de la adunare și că ar fi promis să ia și alți membri cu el.

De acolo mai plecară și alții, era fr. Gavrilă Iancu cu soția, originari de la Com. Baptistă din Cerna Vodă, mai era fr. I. Branea, care auzise Cuvântul la adventiști și apoi la adunarea din str. Palade și în fine N. Olteanu, Haralambie și … care și ei se retrăseseră. Motivele pentru care s-au retras nu le cunosc și nici nu vreau să mă iau după versiuni, le trec deci cu vederea, rămânând fiecare răspunzător personal de gestul pe care l-a făcut față de Comunitatea din str. Palade.

Lasă un răspuns

Categorii

