Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Mai 27, 2009

JURNALUL COMUNITĂŢII BAPTISTE ROMÂNE de Constantin Adorian, 8

Ce să fac, trebuia să plec și rănile nu se mai vindecau. Dacă în primul an am plecat de la București spre Hamburg zdrobit și cu inima friptă, acum mă duceam cu picioarele fripte și tot trebuia să mă duc. Dacă în primul an am avut călăuză pe fr. Fleischer, în al doilea an a trebuit să fiu eu călăuza la două fete care mergeau cu mine. Era cumnata mea Jette Hehn și logodnica cumnatului meu Otto Hehn, care se întorcea acasă și care lua cu dânsa pe viitoarea cumnată.

Eu eram cu picioarele fripte și mă mișcam greu, însă cumnata mea, drăgălașa Jette, nu avea nimic, ci gusta voiajul cu o deosebită [plăcere] și sorbea din fiecare priveliște viața și sănătatea. Nu am văzut om pe lume ca ființa asta, pe care îți era mai mare plăcerea s-o vezi câtă satisfacție îi făcea voiajul. În schimb logodnica lui Otto, sora Kathe Wüst suferea acum îngrozitor de rău de voiaj, ca un fel de rău de mare. Dureri de stomac, vărsături etc. Bău biata fată o sticluță cu rom – eu noaptea mă dădui jos, așa cum eram, într-o stație în Ungaria și cumpărai niște șnaps. Îl bău și pe acela, zadarnic.

Curios este că ajunsă la Bpesta se restabili complet. Aci ne despărțirăm și eu plecai mai departe la Hamburg.

În anul al doilea mi-a fost studiul mai ușor, făuream însă planul cum să aduc soția lângă mine. Mă muncea zi și noapte. Fr. Drewes, un cizmar, îmi dete curaj și nu mă lăsă fără promisiuni că va interveni el să facă ca să fie ca soră de caritate într-un sanatoriu, căci încercările mele la surorile noastre de caritate nu reușiseră. În fine, soția mea se hotărâ să plece singură la drum, să vie mai întâti la Dörgenhausen, unde locuia logodnica lui Otto, să stea acolo și apoi să o aduc la Hmburg. Ar fi și aaci multe mici amănunte de scris însă nu toate le găsesc ca imperioase.

Prin familia fratelui Drews am putut obține ca soția mea să devină soră de caritate într-un sanatoriu din Ependorf, lângă Hamburg.

Lasă un răspuns

Categorii

