Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Februarie 7, 2008

SECURITATEA SI MATRIMONIALELE :-)

casatorie-fr-marcu.jpg

Cat de supravegheat era fratele Marcu Nichifor.  Imi vine sa rad cand vad cum lucreaza Dumnezeu, in ciuda planurilor omului si dorintelor securitatii de a controla toate aspectele vietii credinciosilor.  Se merita pusa alaturi relatarea sorei Ana Marcu despre casatoria aceasta.  Voi cita in extenso din cartea Umblarea Noastra cu Dumnezeu pentru se vedea frumusetea planurilor Celui care este desupra tuturor lucrurilor:

„Nichifor astepta ca Duhul Sfant sa-i arate care fata urmeaza sa-i fie sotie.  Cand m-a intalnit pe mine, o fiinta slaba, tusind in mijlocul verii, L-a intrebat din nou pe Domnul, dar cu frica: ‘Doamne aceasta o fi sotia mea?’ Si Domnul a raspuns ‘Da, Ariadna este sotia ta.’  Atunci s-a gandit ca poate fiind bolnava nu are cine s-o ingrijeasca, cine s-o inmormanteze si El ii da aceasta insarcinare, cum ca este refugiata, parintii si rudele sunt in Basarabia, aici este fara casa, fara avere si, natural, fara zestre.  Auziti frati predicatori – urata, bolnava, saraca si fara pic de zestre, nu este ceva de neinteles aici?  Dar in biata fiinta El a pus dorinta vie dupa castigarea de suflete pentru Cristos si asta era esentialul.  Dupa intalnirea noastra la Iasi si celelalte scurte intalniri din drumul meu spre Constanta cu prietena mea, Nichifor mi-a scris o scrisoare in care ma cere de sotie cam asa: ‘De dragoste fireasca nu poate fi vorba dar ai un suflet mare, ai suferit mult si Dumnezeu te-a pregatit sa intelegi pe fetele care sufera fara Cristos.  Domnul mi-a descoperit ca tu vei fi sotia mea si noi impreuna Lucratori cu El.’  Chiar asa a fost.  Pana la casatorie nu veneau la Nichifor decat baieti, dupa casatorie au venit si fetele, toti cu diferite probleme.  Ne rugam pentru fiecare in cauza si vedeam cum aveam biruinta in El.                                  Dar inainte de a ma hotari sa ma casatoresc cu Nichifor am trecut prin lupte mari si grele.  Aveam ganduri, intrebari.  Noaptea nu dormeam din cauza tusei mele.  Astfel intr-o noapte am auzit clar o voce: ‘Te casatoresti.’  Asa am primit din toata inima ceea ce Dumnezeu mi-a dat si El s-a ingrijit cu totul minunat de noi.  Toata grija noastra se fie de a asculta de El, Slava sa fie a Lui in toate!

A venit Nichifor la Iasi si in doua zile s-a facut cununia.  Fratii de la Iasi l-au invitat pe Nichifor sa vina acolo pentru o casatorie.  Aceasta s-a anulat dar Nichifor tot a venit.  Cand l-au vazut fratii in biserica au crezut ca Nichifor nu stia de casatoria anulata.  Al stia insa mai mult, urma casatoria lui cu mine.  A coborat de la amvon si m-a invitat in fata unde a aranjat doua scaune.  Cu totii au ramas surprinsi.  Responsabilul bisericii a privit actele noastre de casatorie si a exclamat: ‘Cum asa ca din cer?’  ‘Chiar din Cer’ a raspuns Nichifor.  A fost o nunta cat se poate de simpla, fara rochie de mireasa, schimburi de verighete si alte ritualuri.  A fost insa o cununie in Domnul, legata in Cer si omul nu a despartit-o.  Asa am devenit eu sotia celui ce umbla cu Dumnezeu, sotia lui Marcu Nichifor.” (Ariadna si Nichifor Marcu, Umblarea Noastra cu Dumnezeu, Arad: Carmel Print, 2005, pp. 34,35)  (accentuarea imi apartine)

Va sfatuiesc sa cititi toata cartea.  Se merita!

Responses

  1. Ce imbarbatare primim intotdeauna de la cei care au trait ca si fratele Marcu,am citit si recitit cartea,iti da invatauri simplu,si din trairea lui adevarata,in smerenie.Eram copil cand l-am cunoscut,nu pricepeam multe,dar avea ceva cald,de om sanatos,o sanatate care era a sufletului.

  2. Ce lucruri marete face Domnul! Indiferent cat mult rau se tese in jur, El este Acela care face ceea ce crede de cuvinta.

    Ma gandesc si la cei de la securitate ce minte au putut avea. Pana unde poate duce prostia impinsa de rautate, chiar pana la absurd si jenant.

  3. L-am cunoscut de copil pe fratele Marcu .Cind il auzeam ca vine ne lua groaza ii spuneam: Vine profetul,,,,ne ascundeam ,stiam ca ne certa ca nu am ascultat pe mamica ,ca nu ne-am rugat in ziua respectiva .Ne aseza la rugaciune si ne punea sa ne rugam de citeva ori ,odata si inca odata pina simtea ca am spus adevarul,am suparat pe parintii,nu ne-am rugat cind ne-am trezit dimineata.Primul lucru pe care il facea cind intra in casa noastra era sa caute sub covor,daca era gunoiul ascuns acolo .Imi amintesc ,eram tinerei si ne ducea in parc sa ne rugam ,asa rusine ne era .Dar asta a fost calirea de mai tirziu .Sora Ada era o buna pictorita ,o sora blinda in fiecare an venea la mare si locuiau in casa noastra .Cinste eroilor nostri !

  4. De unde pot cumpara cartea? Stiti cumva editura sau o librarie online de unde sa o achizitionez?

  5. alexandru

    Umblarea Noastră cu Dumnezeu de Ariadna si Nichifor Marcu
    Este publicata de Editura Carmel Print. Tiparul este executat la S.C. Easy Print Co. Ltd. str. Weitzer nr.12, Arad, Tel. 0257 253 272; fax: 0257 259 272; email: oblaj@arad.ro
    Copyright 2005 Tamara Vlaşin
    Cam acestea sunt datele inscrise pe coperta cărţii. Nu ştiu daca mai este în print sau daca ediţia este epuizată.

  6. Multumesc.

  7. EXISTA SI UNMBLAREA NOASTRA?
    AM UMBLAREA MEA CU DUMNEZEU.editie96

    La fel de minunata,sunt lucruri care te imbie la umblare in lumina,simple si frumoase.

  8. elisa,

    Nu am cunostinta de cartea Umblarea Mea cu Dumnezeu dar stiu ca mai exista una, Perle si Comori, tot cu fratele Marcu Nichifor

  9. Am cartea,deci sunt doua,Umblarea mea du Dumnezeu e scris de fr.Marcu doar,fara sotie

  10. Am avut o zi de cercetare cu privire la cei acre au colaborat cu securitatea,pt.ca nu au suportat torturile,
    cred ca sunt complet aparte fata de cei care se credeau smecheri ,ca pacalesc si fratii si pe Dumnezeu,
    ma gandeam aseara ca nu as fi suportat si as fi zis din gura ca si ei,ca sa scap dim mana lor,apoi as fi fugit de ei,cat mai departe,
    oricum este iertare la Domnul,El cunoaste pe fiecare,
    cei vicleni se insala singuri,
    dar cei sinceri acre au fost batuti si chinuiti,ei sau familiile lor,cred ca au si marturisit.

  11. Citeam in „parintele Arseni”(nu Arsenie Boca),se petrecea in Rusia,
    ca au cazut unii oameni in pacatul colaborarii,pentru ca s-au crezut tari,fiind oameni tari in general,si nu s-au increzut in Dumnezeu,in acele zile,cand se traiau aceste evenimente.

    Parintele Arseni,a fost socat sa afle ca dintre prietenii lui,faceau asta,il urmareau pe el,care de fapt nu avea alta vina ,decat ca era credincios.

    Ii spune uneia”Katia,ai cazut,acum gaseste putere sa te ridici,
    daca te incredeai in Dumnezeu
    nu ajungeai aici,te-ai fi putut impotrivi raului,
    ai cazut intr-o geseala,apoi ai facut un rau intreg,
    „gaseste putere sa te ridici”


Lasă un răspuns

Categorii

