Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Ianuarie 17, 2008

PRIETENE de fr. Aurel Popescu

popescu-nicolescu.jpg

Foto: Aurel Popescu si Pavel Nicolescu

Redau mai jos transcrierea scrisorii (documentul este destul de greu de citit iar unele margini sau pete ascund unele cuvinte /aproximările au fost puse în paranteze) şi ataşez fotocopiile după transcriere.

Oct.11;88

Prietene,

Îmi vine greu ca să-ţi scriu. Am ţinut foarte mult la tine şi ţin încă şi mă rog în fiecare zi pentru tine. Am refuzat, cum bine şti, să mă alătur celor care afirmau că nu eşti curat. Mi-am pierdut prieteni buni şi m-am pomenit denigrat din cauza înţelegerii pe care ţi-am acordat-o ţie.

Are vreun rost să-ţi fac reproşuri? Mă judec pe mine că m-am putut înşela amarnic atîta vreme. Recunosc cu amărăciune că am fost unul din „credulii” de care pomeneşti în una din informările tale trimise Securităţii din România.

Încă odată se dovedeşte că nu-i nimic ascuns care să nu fie descoperit. Nedorita dovadă a relaţiilor tale cu Poliţia Secretă din România a apărut. Niciodată nu mi-ai mărturisit aceste relaţii şi este mai mult decît probabil, că ele continuă şi azi. (N-ai?) să convingi pe nimeni că cele două „Note” nu-ţi aparţin. Sau numai una din ele este a ta. Analiza grafologică este edificatoare. Şi este sigur că cine le-a dat drumul poate face să apară şi altele. Reacţia ta la apariţia notelor îl confirmă pe autor. În procent de 100% ambele note îţi aparţin. Înclin să cred că nu mai eşti de folos celor ce te-au trimis aici sau că ai trecut dincolo de ceea ce ţi-au permis ei să faci.

E îngrozitor că tu, Iosif Ţon, ai putut să intri în slujba duşmanului şi pe deasupra să mai pozezi şi ca martir. Şi mare patriot! Securitatea din România nu e patria de care faci mare caz. „Patria e poporul, nu tagma jefuitorilor” (N. Bălcescu)

În aceste condiţii e firesc că drumurile noastre se despart. Părerea mea este că numai o declaraţie deschisă, publică şi totală mai poate ca să însemne ceva, deşi nu prea mult. Ar trebui să dai o listă a persoanelor cu care ai întreţinut legături secrete, a sarcinilor care ţi s-au încredinţat, a informaţiilor pe care le-ai dat, etc.etc. Şi fireşte ar trebui să te retragi imediat din orice „activitate” cu caracter religios. Şi să-ţi cîştigi pîinea muncind cinstit. Dacă am fi în România te-aş sfătui să te retragi la o mănăstire pentru doi sau trei ani. Sînt un naiv incurabil!

Mă tem însă că întocmai ca Swagart, Baker et.comp. care nu-şi pot părăsi milioanele-asta e de fapt misiunea lor- nici tu ni vei părăsi „lucrarea” decît poate dacă Societatea Misionară Română îţi aplică o lovitură în partea din spate.

Desigur că m-am întrebat ce s-a întîmplat de fapt cu tine. Pentru mine am un răspuns, dar probabil că nu e singurul. Pe tine, Iosif te-a dat gata demonul mîndriei, demonul afirmării de sine. Am văzut în publicaţiile S.M.R, poza ta alături da Falwell. (…) exprimă perfect. Şti ce spune poza aceea? „Vedeţi voi unde am (ajuns?) eu? Vă daţi seama cît sînteţi de mici pe lîngă mine? V-a zis vouă vreodată, unul de talia lui Falwell că se simte onorat să stea lîngă voi? Amărîţilor, ar trebui să fiţi mîndri că mă ocup şi de voi, că vă traduc cărţi ca să mai învăţaţi şi voi cîte ceva.” De unde să ştie Falwell că el este de fapt unul din „credulii” captaţi în interesul stăpînilor lui Iosif Ţon?

Şi cu asta punct. Mi-e o milă nesfîrşită de tine. Ai confirmat prezumţiile din scrisoarea mea „Cine eşti dumneata, domnule Iosif Ţon?” Acum ştiu cine eşti. Mai bine mai tîrziu decît deloc. Îl felicit pe Pavel şi ALRC-ul lui. Au intuit adevărul fără (dovezi?).

Şi acum să discutăm altceva.

Sîntem amîndoi iniţiatorii emisiunii religioase de la Europa Liberă. Emisiunea, se ştie, nu este a Societăţii Misionare Române, ci a amîndoura. Fireşte că nu mai putem apare amîndoi în cadrul emisiunii ca doi colaboratori. Eu aş fi putut lucra mai mult decît am lucrat dar am văzut că nu mai prezentam interes pentru tine. Nu e ciudat tocmai acum să mă solicitaţi?

Emisiunea aceasta trebuie păstrată cu sau fără tine. Deocamdată cer două lucruri:

  1. Numele meu să nu mai apară alături de al tău în cadrul emisiunii. Prezintă deci emisiunea numai cu numele tău.
  2. Anunţă Europa Liberă că am convenit, că o emisiune pe (lună?) o va primi direct de la mine. Deocamdată. În viitorul apropiat vom prezenta fiecare cîte două emisiuni în fiecare lună.

Eu zic că n-are rost să implicăm Europa Liberă în conflictul dintre noi. În felul acesta totul ar putea decurge în linişte. Nici (Asociaţia) Bisericilor Baptiste nu trebuie implicată aici. Există totdeauna amatori de pescuit în ape tulburi.

Îţi cer să-mi răspunzi urgent, în scris şi semnat de tine. Te sfătuiesc să mă iei foarte în serios.

O alternativă la pct.2 de mai sus ar fi să trimitem la Europa Liberă document comun.

Încă odată fii atent la ce faci! Mă refer exclusiv la problema emisiunii religioase de la Europa Liberă.

Cu bine

Aurel Popescu

prietene-1.jpg

prietene-2.jpg

prietene-3.jpg

Lasă un răspuns

Categorii

