Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Ianuarie 9, 2008

LOC PENTRU REFULARE

anat_vent.jpg

Pentru a mai decongestiona alte bloguri, vă rog să vă exprimaţi tot zăduful, oful, batjocura, atacurile la persoana mea în acest spaţiu. Toate comentariile la acest post vor fi afişate.

Aşa cum am spus în postul „Despre comentarii”, criteriile vor rămâne aceleaşi pentru celelalte postări.

Pentru cei care deja mi-aţi trimis mesaje, le-am citit şi vă mulţumesc pentru ele.

Anunțuri

Responses

  1. 🙂 , e un vulcan adormit, care pufaie in somn …

  2. Hi Daniel,

    Cred ca ceea ce ai facut tu este un lucru foarte bun si sanatos. Speram din toata inima sa nu cedezi la atacuri. Scriene daca iti mai aduci aminte de noi. :). (Liberty University anii…sa fi tot fost…1990-1994. As dori sa iau legatura cu tine prin email. Trimitemi-l te rog.

    Valentin (vali) si Luminita Dragos

  3. Lui Daniel de la easynet,

    Daniele, acest loc de refulare este destinat numai celor ce doresc sa isi exprime, asa cum am zis mai sus: „vă rog să vă exprimaţi tot zăduful, oful, batjocura, atacurile la persoana mea în acest spaţiu. Toate comentariile la acest post vor fi afişate.” Deci, la aceste comentrarii ma refeream cand ziceam ca toate vor fi postate (adica au de a face cu mine). Sunt oameni care doresc sa imi comunice ce fel de om sunt, si daca o fac pe alte bloguri s-ar putea sa nu le citesc niciodata, asa ca de ce sa nu-mi spuna chiar aici. Poate aceasta le-ar usura frustrarea. In rest, blogul isi urmeaza cursul.

  4. gica contra,s-a retras azi…de la Patratosu,

    e mai bine pentru asemenea persoane…

    sa stea „acasa”

  5. Daniel:
    N-am nici frustrari si nici ofuri. Sper doar ca am invatat cu totii din tragicul eveniment cu fr. Dugulescu sa fim mai prudenti. Si eu si dvs. si ceilalti. Asta pt ca nu putem controla consecintele. Am propus si mai propun o data ca atunci cind publicati file din dosarul de retea sa publicati si file semnificative din DUI al respectivului. Asta pt a nu creea o imagine denaturata (constient sau inconstient) si a ne ajuta sa apreciem faptele in contextul lor. Am mai gasit sustinatori la ac. ideie. Si poate ar ajuta pe cei vizati sa se convinga de faptul ca nu e neaparat un atac personal. Domnul sa se indure de noi de toti!

  6. Curaj, Daniel! Adevărul nu omoară pe nimeni, nu anihileaza decât minciuna!
    Iti multumesc.

  7. Subscriu si eu la ceea ce spune Ionatan .
    Fratele Dugulescu nu a murit de inima ca cineva a scos la iveala nu stiu ce ; ci mai degraba eu cred ca Domnul l-a chemat acasa .
    Daca gresesc frate Doru va rog sa ma iertati dar asa am fost invatat sa cred.

  8. pt Livius:
    Eu am scris pe 2 bloguri despre fr. Dugu si n-am spus nici-o data (si nici nu cred) ca dinsul a murit din cauza lui Daniel. Acuzatia asta este absurda. Eu am spus ca trebuie sa invatam ceva pt ca ziarul banatean a inflamat titlul,etc. iar consecintele sunt imprevizibile… si ca trebuie sa fim mai prudenti… De fapt, am sustinut pe acest blog in Dec. cind Daniel a publicat dosarul lui DP sa i se publice si DUI… si am fost acuzat ca „tin cu ursu'”… Nu cred ca gresiti! Dar cred (nu sunt singurul) ca e necesar sa se publice ceva semnificativ din DUI pt cei pt care se publica dosarul de retea, deoarece altfel creiem o impresie falsa despre ei. Daca gresesc spuneti-mi! De fapt nici nu e important ce spune eu, ci ceea ce „spune” centrul de istorie…

  9. frate Daniel,nu se poate sa reluati mao clar paginile frateluiAurel Popescu..cred ca ar fi mult mai usor de citit si inteles

  10. Biblia este obiectivă. Aşa ar trebui să fie şi istoria creştină (creştinilor).
    Prin urmare: dacă Biblia nu muşamalizează „greşelile sfinţilor”, nici istoria nu ar trebui să o facă.

    DM continuă!

  11. Referitor la ultimele pagini care au aparut e clara pozitia lui I.T. Unde este lupta lui pentru drepturile fratilor de care a facut atita caz? E clar ca slujea interesele conducerii si nu ale fratilor. Ceea ce sa scris in acele zile ramine scris si nimeni nu poate sa mai gaseasca scuze si motivatii pentru deciziile luate. Ramine o singura solutie ,recunoasterea si asumarea faptelor.

  12. Ma bucur ca nu ai cedat presiunilor si ne rugam in continuare pt. tine.
    Iti multumim tie si Domnului pentru tot ceea ce faci.
    Cornel

  13. Frate Doru imi cer scuze daca v-am suparat ; departe de mine intentia de a supara pe cineva aici sau pe alte blog-uri.
    Foarte multi nici nu stiu cum sa le zic ( frati , domni, persoane .. ) l-au acuzat pe Daniel Mitrofan ca are ceva a face cu moartea fratelui Dugulescu si au facut-o unii dintre ei intr-un mod foarte urat si necrestinesc.
    Daca nu ma credeti , va rog sa cititi nici mai mult nici mai putin mesajele lui J.S. sau ale lui Gigi Contra ( interesant nick name ) si o sa vedeti cam ce si ce fel s-a scris.
    Inca odata scuze si sper sa ne mai auzim.
    Eu voi fi plecat o saptamana in Germania , din pacate n-am cum sa mai intru pe blog-uri pt. o vreme , dar sa auzim numai de bine.
    Sunteti unul dintre preferatii mei de pe blog-uri , si-mi face placere intotdeauna sa vb. cu dumnevoastra . Domnul sa fie cu d-voastra frate Doru si sa auzim numai de bine .

  14. Scuze cu acel ” sa auzim numai de bine ” dar cateodata sunt tare grabit.
    Cine stie poate odata si odata o sa ne si vedem.
    Ma refer pe acest pamant.

  15. Nu am văzut încă nici un comentariu aici de tipul „tot zăduful, oful, batjocura, atacurile la persoana mea în acest spaţiu”.

    Va trebui, aşadar, să facem lectura pe alte bloguri.

  16. Se va publica aici si din dosarul de urmarire individuala, sau nu? Ca sa stiu.

    Datele prezentate aici sunt interesante si merita citite. Am citit ca unii frati ar spune mai multe daca ar vrea cineva sa faca o carte de istorie adevarata. Deci? Vrea cineva?

  17. Frate Livius:
    Multumesc pt aprecierile nemeritate. Domnul sa va insoteasca in Germania. Nu stiu de ce va cereti scuze… Eu sunt cel cu greseli. Despre cei de pe alte blogruri, este regretabil… Uneori nu suntem mai buni ca cei ce dau declaratii mai sus… Iar documentele reflecta o drama spirituala si umana care nu ne-ar da dreptul la polemici.
    S-auzim numai de bine e perfect… desi pe blogul acesta nu se potriveste pt ca e vorba despre deconspirari…care nu sunt tocmai de bine.

  18. De ce? Cauti asa ceva Aline? Alea iti plac tie? 🙂 Sigur ca gasesti si pe alte bloguri; si la unele, with all due respect, ai contribuit si tu, chiar daca tu ai facut-o intr-o forma mai „cizelata”.

  19. sau nu? :~

  20. Domnule Alin Cristea sarcasmul dumneavoastra nu foloseste nimanui .

  21. chipurile e mai „fin ”
    decat batjocura directa…

  22. dragi comentatori,daca a-ti fi citit ultimele carti a fratelui dugulescu a-ti fi inteles,atunci totul,viata lui a fost o viata plina de probleme, de mari temeri.A fost supus unor incercari cumplite,nu stiu cati dintre noi ar fi putut indura fara sa cada,sau cum spune it(infrant) .Dupa inmormitare am citit cartea „democratie si persecutie” si abia atunci am inteles , ce a fost scris in cartea „pigmei si uriasi’ sau in ziar a fost o ,mica denigrare.
    va rog cititi cartile pentru lamuriri.
    in al doilea rind dar, de fapt este pe primul loc ,ora si ziua cind plecam acas le stie domnul nu un ziar sau altul.sunt foarte mirata de copii domnului ca pun asfel de probleme,…a murit din cauza unui articol,frumos suna .eu zic sa verificam mai nine credinta.

  23. alin vrea sa isi exprime nemultumirea fata de greseala urata pe care a facut-o Daniel Mitrofan, pentru ca cred si eu ca un suflet cinstit si corect, un copil al lui Dumnezeu, s-a revoltat cand a vazut ce s-a intamplat cu fratele (DA, FRATELE) Dugulescu.

    mult succes in pocainta fiecaruia care citeste si a celui ce scrie! daca va credeti sfinti si nu acceptati ce spun, imi pare rau pentru voi! mult HAR!

    shalom

  24. God is…
    nu ar fi mai frumos sa spui cine esti?
    asa face unu lcare isi zice „pocait”:))

    chiar nu stim ca Domnul ne ia acasa,nu articolele,
    ca zilele ne sunt numarate inca inainte de a fi un plod fara chip?

    imi pare rau,dar fr.Dugulescu si-a asumat totul,nu ca Ton,bietul de el..

    toti avem nevoie de pocainta,mereu.

  25. Pentru cei ce sustin ca-l cunosc atat de bine pe fr. Dugulescu…cititi mai cu atentie cartea din 2003. Nu este nimeni responsabil de faptele lui. daca ar fi stiut ar fi lasat si note din dosarul sau de dupa ’80…. .
    Daca un criminal este mediatizat in presa pentru fapta sa si moare (de rusine), sunt invinuiti jurnalistii ca l-au omorat pe criminal?
    Sa fim un pic mai lucizi!

  26. mda… unde dai si unde crapa.

  27. Tson-Moscovici:
    N-am stiut de I. Moscovici ci doar de Dutu Moscovici (complet diferita reputatie).
    Nota informativa ridica citeva probleme:
    -Tson a recunoscut ca in acea perioada era informator. Daca ar fi spus altceva am putea presupune ca era provocator (nu odata informatorii au fost).
    -Tson stia ca I.B. era informator (vezi discutia lui cu D. Mitrofan)
    -Sunt convins ca stia (sau banuia) pe Tsunea.
    In cazul acesta ce putea spune la provocarea lui Moscovici, despre RW?
    Stiu ca multi stiu multe despre RW. Pt cei care nu stiu, sa va spun citeva lucruri pt care orice om informat se abtinea sa comenteze favorabil activitatea lui RW in public:
    1) RW era considerat unul din cei mai mari dusmani ai Romaniei. Lucia Hossu Longhin (Memorialul Durerii) spunea recent la Detroit ca a cercatat arhivele Securitatii vis a vis de RW si ca Guv. Roman trimitea avion special (!!!) unde tinea RW conferinte pt a-l impiedica sau a-l boicota macar! Am stiut ca trimiteau agenti din predicile si multele informatii pe care le-am primit pina si eu despre RW dar nu m-asteptam sa trimita avion.
    2) AM vazut multe exemplare de ale VOM in timpul comunismului. Wurmbrand avea dictonul: “Urasc comunismul, dar ii iubesc pe comunsti”. Cine s-ar fi putut declara pe fata adept al lui RW in Romania comunista? Era oare intelept? Ne cerea Scriptura sa ne oferim ca hrana lupilor?
    3) RW era puternic criticat de lideri religiosi apuseni. Unii ii spuneau ca el (RW) a plecat de mult din tsara si ca comunistii s-au mai schimbat; inchisorile nu mai sunt atit de pline, etc… din cauza asta e nevoie de dialog si negociere si ei pot fi convinsi sa se schimbe. Stiti ce-a raspuns RW?
    A raspuns sarcastic folosind Ieremia 13: “Poate etiopeanul sa-si schimbe pielea, sau pardosul sa-si schimbe petele?”… Tot asa, conchide RW, nici comunismul/comunistii nu se pot schimba!!! Avea dreptate! Puteai spune asta in tsara? Oare ce astepta RW de la noi? Nu stiu!
    Dar stiu urmatorul lucru pe care NU STIU DACA IL STITI, dar e important: RW i-a trimis lui Niculescu o caseta (dupa ce ALRC a aderat la Christian Solidarity Internationa); stiti ce i-a spus?
    “Tu stii la cine te-ai afiliat? –intreaba RW pe Niculescu. “Cei de la CSI si Alianta Mondiala Baptista sunt oamnei de acelasi calibru cu Mara, Barbatei, Tsunea…, etc, ei sunt adeptii colaborationismului…” adauga RW. Apoi spune fraza care ne-a amutit pe toti: “I-adevarat ca leii nu i-au facut nimic lui Daniel, DAR NICI EL NU I-A TRAS DE COADA”!!!!! Vi-l puteti imgina pe RW care lupta cu comunismul spunind asa ceva???? De ce-o fi spus asa? Nu stiu. Dar cu siguranta n-a vrut sa-l vada pe Niculescu inchis si cu siguranta stia ca nu erau inca conditiile pt prabusirea comunismului!!! In conditiile acestea o lupta deschisa cu regimul merita analizata cu grija… Nu-i puteam pretinde nici lui Tson, nici altcuiva, sa se dea pe fata de partea lui RW nici in tsara si nici afara. (Ce-o fi gindind IT despre RW in inima lui, n-am de unde sa stiu)

  28. Stimate Doru Radu, v-am urmarit ultima interventie si cred ca undeva gresiti in rationament. Spuneti ca Iosif Ton sau altcineva nu-si putea arata pe fata simpatia fata de RW. Dar cine le-o cerea? Ton putea evita discutia, refuzand subiectul, nu sa declare ca este impotriva lui RW.
    Pe de alta parte, multa vreme dupa plecarea lui RW in SUA, in tare circulau inregistrari audio (pe banda de magnetofon) cu predicile lui RW. Asa l-am cunoscut eu pe RW, din predicile de la magnetofon, din informatiile de la radiourile straine sau din relatarile altor credinciosi care nu se fereau sa vorbeasca frumos despre RW.

  29. Stimate Mihai:
    Aveti dreptate, putea sa evite! Si de vorbit frumos, mai vorbea si el de RW: ati vazut ca spune peste tot ca RW a contribuit la reintoarecerea lui. Apoi, el a mai spus in casa unui apropiat (dupa memorii) : „cred ca acum RW ma va ierta”. Ati vazut in corespondenta sa cu D. Mitrofan, publicata la postul IT, ca Daniel (apoi si altii) ii reporseaza atitudinea fata de RW ca un argument ca facea jocul Securitatii. Si poate fi un argument. Ce-am vrut eu sa spun?
    -1) Daca stiai ca cineva era considerat (pe nedrept sau pe drept) dusman al tarii te fereai sa zici ceva bine de el in public (de ex. Europa Libera). Apoi erau si provocatori… desigur puteai evita subiectul
    2) Daca RW l-a indemnat pt Niculescu la prudenta este semnificativ..

  30. Cata caldura si dragoste avea fr,Wurmbrand!
    Cum Moscovischi,sau cum il chema,a reusit sa-l tradeze,ca sa intre in inchisoare din nou?
    oare asa,omenia,nu l-a facut sa-i fie mila?
    Langa ce oameni trebuie sa traim…..
    numai Domnul stie de ce anume a ingaduit atata suferinta pentru unii,(sa-i creasca) nici odata W>R nu s-a cosiderat un gigant…care erau acestia in scriptura?…aaa uriasii:))
    Cred ca smerenia in marturisire nu trebuie sa faca apel la sentimentele unora…”cei care citesc cartile sau asculta predicile”…
    Domnul sa se indure ,sa aiba mila,conteaza ceea ce El spune despre noi,El care ne cunoaste atat de bine.

  31. Cred ca ati vrut sa sspuneti „loc pentru defulare”.
    DEFULÁ, defulez, vb. I. Tranz. (Psih.) A da curs liber ideilor sau tendinţelor refulate în subconştient. ♦ (Fam.) A-şi descărca sufletul.

    refularea DEX „REFULÁ, refulez, vb. I. Tranz. 1. A respinge, a înăbuşi din domeniul conştientului în subconştient imagini, dorinţe, reprezentări, idei sau tendinţe neplăcute, care contrazic conştiinţa morală a individului. 2. (Tehn.) A deplasa sau a împinge, cu ajutorul unei pompe, un fluid într-o conductă sau într-un recipient. 3. A prelucra la cald sau la rece piesele de metal prin batere cu ciocanul sau prin presare la unul dintre”

    cu stima!

  32. Ciprians

    Din punct de vedere al dicţionarului ai dreptate. Există însă printre instalatori şi cei care lucrează la canalizare uzanţa cuvântului „refulare” atunci când vor să spună că chiuveta este infundată şi dă pe afară sau canaulu este înfundat şi dă pe afară. Acum, din punct de vedere al standardului (DEX) ai dreptate, din punct de vedere al omului de rând, cum sunt şi eu, am transmis bine ideea cu canalul.

  33. …ce sa-ti zic Cipriane….

  34. “Pozitia mea” (fr. IT) a fost scrisa de parca dinsul ar fi trecut prin spalarea creierului. M-a tulburat atunci (in ’78) si ma tulbura si acum Cred ca fr. Tson ar trebui sa-si ceara iertare de la fratii de la Cransebes (daca n-a facut-o pina acum). Cei 3 condamnati sunt in America. Singurul dintre ei intilnit de mine este fr. Cocirteu si este un frate care se bucura de respectul comunitatii crestine din America. … Despre scrisoarea fr. Popescu sunt multe de spus:
    1) Tson are dreptate: el si Popescu s-au impacat si au colaborat la Europa Libera citiva ani (in auzul intregii tsari)…La un moment Popesu a “disparut” ceea ce indica dezacorduri ulterioare… Oricum faptul ca s-au impacat indica f. ca AP a scris-o la suparare.
    2) Cu tot respectful pt fr. Radoi, nu stiu de unde stie el pe ce baza a fost scrisa scrisoarea lui AP. Din pacate starea sanatatii lui AP nu cred ca-i permite sa raspunda la intrebari.
    3) Fr. Popescu spune lucruri grave si semnificative. Dinsul este, dupa mine, unul dintre cei mai destepti oameni pe care i-am avut si un om mare, as spune.
    4) Unele dintre lucrurile spuse dintre el ridica insa semne de intrebare si pt acuzatorii lui Tson:
    a) El spune (in ’79!) ca Tson a RECUNOSCUT ca a colaborat cu Securitatea… Pai asta-nseamna ca acuzatia noastra ca a tacut 30 de ani (fara frica de Domnul) nu e valida!!!
    b) Ce-a facut in Anglia poate sa trezeasca in noi tot felul de sentimente, dar toti am zis ca daca oamenii se pocaiesc “aruncam trecutul in mare uitarii”.. Pai macar atit trebuie sa recunoastem ca in “Eu si Seuritatea” recunoaste aceasta perioada (pina in 73 sau 74)… Deci n-ar trebui sa i-o mai socotim!!!
    c) Faptul ca Tson a fost mai slab in ancheta si a recunoscut ca fara Popescu/Nicolescu nu rezista nu e o acuzatie.. El a spus si public la Arad ceva asemenator… A recunoscut ca e mai slab ca ceilalti..Asta nu-i neaparat de condamnat!!! Chiar daca, regretabil totusi!
    d) Atitudinea lui fata de Caransebes “a apasat in ranile acestor frati” dar afirmatia lui Popescu ca ea a determinat arestarea lor sau a lui Niculescu (nota din final) nu poate fi dovedita! Daca comunistii au decis sa-i inchida, nu-i putea opri Tson!!! Supararea lui AP este justificata… Dar ce-ar fi facut comunistii daca IT ii apara, e altceva.. Aduceti-va aminte ca la scurt timp l-au condamnat pe parintele Calciu (cu toata mediatizarea internationala) la inchisoare mult mai lunga decit a fratilor de la Caransebes.
    e) N-am nici-o scuza pt pozitia lui IT fata de Caransebes/Niculescu…
    f) Ignorind insa acest lucru si revenind la ce scrie Popescu as aminti clasificarea facuta de Talos: gruparea radicala (ALRC), rezistenta pasiva, adeptii dialogului… Tson s-a perindat prin toate… si acest fapt nu este neaparat condamnabil. Tactica poate fi schimbata. Este stiut, insa, ca in urma anchetelor din ’78 relatiile dintre el si Niculescu s-au rupt… Tson a vrut sa treaca in categoria rezistenta pasiva –dialog; asta n-ar fi fost o problema! Ruperea de Niculescu nu trebuia sa-l duca la condamnare fratilor de la Caransebes!!!… Dar nici pe noi acest lucru nu trebuie sa ne duca la a-l descrie pe Tson ca lipsit de caracter sau fara Dumnezeu!!!…
    g) etc.

  35. refulá vb.
    I. tr.
    1. a înăbuşi, a respinge din domeniul conştientului în subconştient dorinţe, idei, reprezentări etc. care contrazic conştiinţa morală a individului.
    2. a deplasa, a ridica, cu ajutorul unei pompe, un fluid într–o conductă sau alt spaţiu închis.
    3. a forja, la cald sau la rece, o piesă de metal cu scopul de a–i modifica forma şi dimensiunile transversale.
    II. intr. (despre fluide) a ieşi dintr–o conductă, dintr–un canal, a se întoarce. (<fr. refouler)

  36. Bună asocierea cu canal’ 🙂
    (vezi treaba cu fluidele)

  37. Daniel,

    Ma numesc Ioan Tarziu si i-ti multumesc ca ai pus la dispozita tuturor, aceste informatii.
    Oamenii sint suficent de inteligenti sa filtreze adevarul si sa remarce pe pe cei ce au fost sinceri dintre cei ce au disimulat artistic pozind ca fete evangelice si colaborind cu regimul de opresie.
    Mii de multumiri si din partea fr. Nicolaie Radoi.
    Primeste din partea fr. Nicolescu Pavel aceste versuri de Goga. Ele vorbesc de la sine despre cei ce
    „Le ard blesteme cerul gurii
    Cind ti se par duios si tristi
    Astern peste pornirea urii
    Blindete de evanghelisti..”‘

    se ascund la umbra crucii si nu admit colaborarea cu regimul opresiv chiar si dupa ce au fost demascati.
    Ba inca mai incearca sa se scuze si sa ne induioseze cu vorbe prefacute …
    ori sa ne mai explice inca o data cu cuvinte dulci… Locul Crestinului In Socialism.

    Oameni
    de Octavian Goga

    Sunt oameni toti, si-i plin în lume
    De vamesi si de farisei,
    Îi vad si nu-nteleg anume
    Ce ma mai poarta printre ei.

    Le ard blesteme ceriul gurii
    Când ti se par duiosi si tristi,
    Astern peste pornirea urii
    Blândete de evanghelisti…

    Prin valul care nu se curma
    Arare când ma mai strecor,
    Eu simt minciuna cea din urma
    Ce-a umezit buzele lor…

    Si-n mine-atunci mi se desface
    Misterul Proniei ce-a pus,
    Ca-n staul, între dobitoace,
    Sa vie pe pamânt Iisus…

    Cu Crestina si frateasca Dragoste!

    Ioan tarziu

  38. Draga Doru Radu,

    inteleg punctul tau de vedere, dar merita luat in considerare si acest document, care cred ca l-ai omis:

    https://centruldeistoriesiapologetica.wordpress.com/2008/01/17/prietene-de-fr-aurel-popescu/

    si atunci ceea ce spui tu:

    „el si Popescu s-au impacat si au colaborat la Europa Libera citiva ani (in auzul intregii tsari)…La un moment Popesu a “disparut” ceea ce indica dezacorduri ulterioare… Oricum faptul ca s-au impacat indica f. ca AP a scris-o la suparare”

    iar legat de:

    „fr. Radoi, nu stiu de unde stie el pe ce baza a fost scrisa scrisoarea lui AP”

    nici nu era necesar sa spuna el ceva despre asta, pentru ca citind cele doua scrisori ( „Cine esti tu IT” al lui AP si recentul „cuvant explicativ” al lui IT), deductia este logika pentru oricine citeste atent si compara lucrurile. – vezi argumentul ce la-m mai postat deja la patratosu:

    „o prima observatie legata de acest pasaj:

    IT zice in Cuvantul Explicativ: “…1979, în America, Aurel Popescu a primit și el un exemplar din această scrisoare. Aurel era atunci supărat pe mine și a scris scrisoarea deschisă întitulată ”Cine ești dumneata, frate Iosif Țon?” folosind mai multe date din scrisoarea lui Ion Plugaru. Când am venit eu în America în 1981, m-am întâlnit cu Aurel și i-am arătat punct cu punct cum toate cele scrise de Ion Plugaru și reluate de el în scrisoarea lui nu sunt adevărate. El mi-a spus: ”Eu le-am luat drept adevărate și de aceea le-am scris. Acum îmi dau seama că lucrurile stau altfel și-mi pare rău că le-am scris. Te rog să mă ierți!””

    Bun, numai ca in scrisoarea lui, A. Popescu, nu pare a vorbi prea mult din “citate” si din auzite a la “Ion Plugaru”, cat vorbeste din experiente pur personale. Iar unde foloseste citate, foloseste din scrisaorea „Pozitia mea…” si din acele “brosuri” si ale lui IT, spre a evidentia diferenta dntre acel IT dinainte si IT de dupa. (vezi scrisoarea lui A. Popescu)”

    nu mai vorbesc de scrisoarea „Prietene” al lui AP, care daca a lasat ceva nelamurit dupa prima, lamureste acum.

    Sigur se poate zice, ca din nou AP a fost indus in eroare de cele doua note „fabricate” de expertii grafologi angajati de securitate, cum ar fi fost indus in eraore de „Ion Plugarul”. Sa fim seriosi. O data, ca intre „Ion Plugarul” si prima scrisoare a lui AP, nu prea este nici o legatura (am dat deja argumentul mai sus), iar chestiunea cu scusa pentru „note” este de-a dreptul hilara. Se stie ca a fabricat multe securitatea, dar chestia cu expertii grafologi e mult prea trasa de par. Nici AP nu a fost chiar asa naiv (vezi scrisoarea „Prietene”). Sa nu fim nici noi naivi.

  39. scuze, dupa paragraful:

    „si atunci ceea ce spui tu:

    “el si Popescu s-au impacat si au colaborat la Europa Libera citiva ani (in auzul intregii tsari)…La un moment Popesu a “disparut” ceea ce indica dezacorduri ulterioare… Oricum faptul ca s-au impacat indica f. ca AP a scris-o la suparare” ”

    urma continuarea:

    „trebuie revizuit intr-o lumina noua.”
    dar a disparut cand am dat submit comment.

    Daniel, ai putea tu sa adaugi fraza care lipseste acolo la comentul precedent? Multumesc

  40. Frtate DORU RADU ,gresi-ti I.T si Pavel N nu au avut legaturi pentru ca I.T nu a luptat pentru libertatea credinciosilor.
    2. I.T l-a lucrat pe AUREL POPESCU impotriva lui PAVEL NICOLESCU si a reusit pentru o vreme . DE ce?
    3 A.P nu a retras acuzele si constatarile lui din 1979 cu privire la faptul ca I.T era omul securitatii. asta se poate vedea din scrisoarea PRIETENE.
    4 Se vede clar ca scrisoarea deschisa ,CINE ESTI DUMNEATA………..? nu face referire la vreo scrisoare anonima ,cum ar vrea I.T. sa credem ,ci face referire la constatari personale din vorbele si faptele lui I.T
    5 Spuneati ca A.P este unul dintre cei mai destepti oameni pe care i-ati intilnit, si este adevarat ,toti acestia A.P ,PAVEL N. ,R.W ,daca au fost asa destepti credeti ca ar fi facut acuzele astea grave bazinduse pe anonima lui PLUGARU.
    Cred ca stiti cine este acest Plugaru . In documentele despre LIVIU OLAH la fila 143 I.T face referire la scrisorile lui SLEV MACAVEI si JEAN STANESKI.
    6 IN legatura cu Caransebes vorbiti de o pasivitate a lui I.T. Pai tocmai ca nu a fost pasiv si documentele si martori arata ca I.T a facut parte cu inamicul.

  41. pentru fratele ioan tarziu
    ar fi bine daca ne-ar povesti si fratele prin ce a trecut inainte de plecarea lui din romania .

  42. pt elev si logik:

    Multumesc pt raspunsuri. …Plec week-end-ul acesta. Am sa-ncer sa revad ce-ati scris…N-am citti scrisoare prietene pina acum. Oricum, daca Popescu este asa convins in ’79 de caracterul lui Ton si de faptul ca la el „credinta e numai in minte” etc…de ce a colaborat cu el la predicare Eanhgeliei la E.L.? Multe lucruri ramin in domeniul presupunerilor… Nu stiu cine e I. Pugaru: pe Slev (avocat) l-am cunoscut si activitatea lui anti-TSon (nu poate fi el)…. Ajutati-ma: care sunt cele 2 scrisori la care face referire Popescu? Una cred ca o stiu, a doua… nu stiu care este.
    ..Si mai e o problema generala: lucrurile acestea sunt cunoscute in emigratie. Am citit si eu despre expertiza grafologica pe care Tson initial a agreeat-o apoi a refuzat s-o semneze dind nastere la banuieli…Cea mai mare problema este insa ca omul acesta este catalogat definitiv de unii (vezi comentariile de pe alte blogrui) iar documentele interne ale securitatii n-au fost inca relevate de Daniel!!! Dimpotriva in ’84 Securitatea il declara dusman in dosarul Husan…Si asta este o probema mare. Daca el a fost atit de grozav Securist, cum de nu apare nimic direct ci doar conjunctural?

  43. Fratilor,
    cui folosesc toate acestea?
    lamuriti-ma si pe mine va rog!
    Nu credeti ca ar trebui sa „lucram cat este inca zi?” Nu credeti ca prezentarea mesajului Evangheliei la oamenii care mor in pacat ar fi mai importanta in zile ca acestea?

    Doamne ajuta-ne!

  44. Beni Lup

    Toate acestea folosesc la (mă gîndesc doar la cîteva):
    – cunoaşterea adevărului despre trecutul nostru, despre eroii noştri,
    – crearea unui cadru de recunoaştere a vinovăţiei,
    – învăţarea unei lecţii cu privire la preţul pe care trebuie să-l plătim pentru credinţa noastră,
    – învăţarea lecţiei cu privire la consecinţele păcatului, fricii de om, credinţei şubrede, lipsei dragostei de Dumnezeu,
    – restituirea demnităţii celor denigraţi de securitate şi de fraţii colaboratori cu securitatea,
    – elucidarea unor elemente confuze,
    – revelarea făţărniciei,
    – posibilitatea întregirii bazei de date prin contribuţia mai multor persoane interesate în istoria baptistă (de ce nu, motivarea scrierii unor amintiri sau explicaţii la documentele existente, mărturii ale celor care au trăit evenimentele),
    – accesibilitatea unor documente pana acum private,
    – generarea unor întrebări de genul celor puse de tine :-),
    – etc.

    Cred că te-am lămurit parţial.
    Despre întrebările 2 şi 3. Cred că ar trebui să lucrăm cât încă este ziuă, mai ales la caracterul creştin veritabil, care este pe cale de extincţie. Numai atunci când fariseismul va muri, numai atunci când ce spunem şi trăim ceea ce spunem (adică numai atunci credem cu adevărat ce spune Evanghelia), numai atunci putem trece la prezentarea Evangheliei la oamenii care mor în păcat. Fariseii nu pot reproduce decât farisei. Cu aceste gânduri mă analizez mai întâi pe mine, dar dacă îţi folosesc şi ţie, e bine.
    Daniel

  45. Daniel,
    nu te cunosc personal dar sunt mahnit de ceea ce se petrece.
    Nu cred ca acesta este modul potrivit pentru a crea „un cadru pentru pocainta”…vorba aceea: „rufele se spala in familie”.
    Domnul Isus Si-a luat ucenicii deoparte, Biserica Primara a postit si s-a rugat…
    Nu iti dau lectii si predici… si eu am suferit, si parintii mei, si bunicii mei…
    Sufar si acum prigoana si respingere „pentru Hristos” si nu ma plang…ma doare insa atunci cand toata tara ne judeca ca fiind „o gasca” de barfitori, fosti securisti, turnatori, „vanduti”…si atatea alte apelative…
    Cred ca Trupul lui Hristos sufera in momentele acestea.
    M-a durut tare moartea fratelui Dugulescu si ce s-a publicat despre dansul… apoi denigrarea lui Iosif Ton, Ionel Tutac, stiri false despre Paul Negrut, afirmatii false despre Caransebes (eu eram pe acolo)…
    Sa credem Securistii? Sa continuam noi ce nu au terminat ei fiindca in 5 Noiembrie 1989 am postit si ne-am rugat cu toate Bisericile si Dumnezeu i-a dat la o parte?
    Nu este in acele dosare nimic ce ar putea fi o incurajare pentru Biserica? Daca nu….
    Biblia spune:
    „Încolo, fraţii mei, tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună, şi orice laudă, aceea să vă însufleţească.”

    Domnul sa te binecuvinteze!

    Beni Lup – WorldTeach

  46. Plus ca, pe langa ce zice Daniel, draga Beni Lup, de unde stii ca inafara de toate acestea (fara indoiala „folositoare”) nu lucram si noi „cat inca este zi” la „prezentarea Evangheliei celor care mor in pacat”!? Doar ca alaturi de asta, cred ca trebuie sa „lucram” si la scoaterea fratilor nostri cazuti in cursa, sau mai plastic spus, la scoaterea oilor din gura lupilor.

    PS. Iarta-mi gluma indrazneata cu „lupii” 🙂 , am vrut doar sa-ti smulg un zambet 😀
    Dar in rest, I’m sure you got my point.

  47. Draga Doru,

    indeed, citeste mai intai scrisoarea „Prietene” – ti-am dat link-ul mai sus, si apoi merita analizat. De fapt merita citite toate scrisorile si analizate comparativ, atent si logiK 🙂

    Si merita adus in lumina acestei comparatii/analize, si ce zice fr Vasile Talos (a nu se confunda cu Talpos). Legat de asta si alaturi de link-urile la unele scrisori (ca tot intrebai de ele), iti redau doar un argument, pe care l-am mai expus la Marius pe blog. Iata citatul:

    „Daca aveti rabdarea si atentia necesara sa cititi si sa puneti cap la cap:

    1. “Pozitia mea…”:

    https://centruldeistoriesiapologetica.wordpress.com/2008/01/16/pozitia-mea-iosif-ton-republicare/

    2. Scrisoarea fratelui A Popescu:

    https://centruldeistoriesiapologetica.wordpress.com/2008/01/11/continuare-ref-pozitia-mea-alrc-dizidenti-popescu/

    3. Ceea ce spune fratele Vasile Talos:

    http://patratosu.wordpress.com/2008/01/15/vasile-alexandru-talos-despre-biserica-si-securitate/

    multe lucruri se clarifica, logic.

    Ca sa dau doar un ex, atentie la modul in care era Uniunea, vazuta de fr Talos – care constientiza si atunci si acum, ca liderii Uniunii din acea vreme erau toti compromisi, si modul in care e vazuta aceeasi conducere a Uniunii, de catre semnatarul scrisorii “Pozitia mea…” Ca sa nu mai vorbim de celelalte exemple, din lipsa de spatiu.”

    Acesta a fost citatul.
    Sigur, dupa cum am zis, la asta se adauga acum si scrisoarea „Prietene”. Incearca sa le citesti una dupa alta, comparativ. I know… requires a lot of time 🙂

  48. Mie imi foloseste blogul. Nu ne cunoastem. Nu am nici un interes sa spun asta. Multumesc.

  49. Dutu Moscovici este aceeasi persoana cu Iancu Moscovici;am auzit de ei dupa razboi,in comunitatea evreilor crestini din Galati,i-am intalnit dupa 1990,cand au fost prin Bucuresti.Uite asa se cladeste o reputatie.

  50. Beni Lup,

    Spui bine, tot ce e vrednic de cinste, curat, drept, vrednic de iubit, vrednic de primit, aceea să ne însufleţească. Ei, tocmai aceasta vreau, să fim însufleţiţi de ce e drept, curat, vrednic de cinste, vrednic de primit şi vrednic de iubit şi nu de falsuri şi compromisuri. Cum poţi trece la aceste însufleţiri sfinte când când nu ştim care sunt lucrurile şi persoanele acestea? Când ni se serveşte uneori ce nu este vrednic? Nu mă refer aici la nimeni în special, ci la faptul că trebuie să stăm o clipă, în istoria aceasta a noastră, şi să ne evaluăm. Ce nu este vrednic să fie înlăturat sau transformat în vrednic. Mulţi nu vor să priceapă lucrul acesta, efectiv nu văd, oricât aş încerca. Pentru aceştia nu am decât speranţa că, în timp, de pe ochii lor vor cădea solzii.
    Daniel

  51. BEni,Daca nu ne cad solzii si ne complacem mai departe in aceata ceata,nu o sa mai avem cui propovadui evanghelia,
    nu se spune cea mai buna prezentare a evangheliei sa fii chiar tu,.
    Cum sa fiu eu,daca am frati care nu s-au cauratit inca,ba mai spera sa ne pacaleasca,vazand ca sunt sustinuti,pe asta si mizeaza.
    Uita ca se joaca de fapt cu Viata Vesnica,pe langa care toate onorurile lumii sunt un adevarat si vrednic de plans gunoi.
    Dumnezeu S-a ingrijit sa faca curatenia asta,da,nu stiu daca public,desi,altfel cum?cum sa afle oamenii ca noi dorim sa ne pocaim de-adevarat.
    Credinciosii mai slabuti,care nu-si fac curatenie nici in inima lor,ce sa vada?sunt orbi si ei.
    Tooot mai vor sa apere.Ce? pacatul?
    VAI noua!

  52. Beni, vad ca ai disparut de pe alte blog-uri.
    Imi pari tinerel ca sa vorbesti asa mult despre suferinte. Poate daca atunci cand spui ca te-au prins cu Biblia in sac te-ar fi turnat Ton sau altul nu mai priveai aceeasi oameni cu nasul infundat sirufele lasate sa puta sub pat si pe unde o fi ca ceea ce conteaza, este de fapt imaginea. Ai o gandire viciata de imagine si interes. In plus poza aia te prezinta destul de bine (cravata si costumul astazi sunt pt fotbalisti)si la fel micul business, pe cand un nume mai romanesc chestia aia tare cu „Wteach”, parca vad ca ai crescut la sat si ai uitat. Sunt multi in romania care nu stiu bine bulgareste, deci pe curand la un nume romanesc. Prietene wolf.

  53. Daniel,

    Suntem multi care asteptam pozitia Uniunii Baptiste din Romania referitor la ceea ce se intampla.
    Este de-a dreptul jenant sa se permita la cativa oameni fara scrupule sa acceseze dosare, sa “selecteze” doar ce convine unora si sa arunce cu noroi in oamenii lui Dumnezeu, oricare ar fi acestia (Dugulescu, Ton, Bunaciu, Tutac. eu, tu, el, ea, noi, voi, ei, ele… Poate dumneata care citesti esti urmatorul…)

    Daniel, am o intrebare: cum ai ajuns tu in posesia acelor documente? Cum ai avut acces acolo?

    Cunosc un frate din Oltenia, pensionar care nu isi poate primi pensia meritata fiindca nu are acces la propriul dosar ca sa demonstreze cum comunistii i-au taiat ani de munca fiindca avea Biserica in casa lui. Il poti ajuta cu dosarul?

    Cei cu blogurile “cele mai tari” ar trebui sa aiba “tupeul” sa ne spuna cine este de fapt in spatele lor. Asta daca au “coloana vertebrala” solida…
    Nu credeti?

    Doamne ai mila si iarta!

    Beni Lup

  54. Stiti ce-l facea pe Aurel Popescu deosebit de multi alti crestini, chiar slujitori duhovnicesti? Verticalitatea. Este un om dintr-o bucata. Nu umbla cu ocolisuri, ascunzisuri. Daca avea ceva sa-ti spuna, ti-o spunea direct. De fapt, scrisorile pe care avem ocazia sa le citim aici ni-l pot infatisa exact asa cum era. A vazut ca prietenii lui, Iosif Ton in cazul de fatza, o scalda si, dupa mai multe incercari de a-l corecta, ii scrie aceste scrisori.
    Asa este A.P. Asa este Pavel N. Oameni ca ei pot sta impotriva unui sistem, a unui derapaj ideologic sau teologic. Avem, ce-i drept, putini oameni ca ei. Au ceva, dupa parerea mea, din spiritul reformatorilor. Sunt gata sa moara pentru o idee generoasa, pentru un ideal inalt, pentru Hristos, in cele din urma. Pe El il slavim pentru acest fel de oameni si-I ne rugam sa scoata astfel de oameni in generatia noastra care nu este si nu va fi scutita de derapaje sau alunecari. Daca ne uitam cu bagare de seama in jur, putem vedea formele incipiente sau mai dezvoltate ale acestor pericole. Doamne, asculta-ne si milostiveste-Te fata de noi.

  55. Observ si aici, si pe alte bloguri un fenomen. Vin comentatori cu dorinta de a cunoaste si de a se informa, insa vin si unii doar cu intentia de a descuraja ceea ce se face aici. Sunt cei ce vor „sa inmoaie inima poporului”. Chiar daca ei sunt bineveniti, comentariile lor nu sunt.
    Daniele, nu te descuraja. Urmareste adevarul, cu dragoste.
    Nici un om nu-i perfect, nici o actiune umana nu-i lipsita de eroare. Unii o recunosc si si-o asuma, altii, probabil din impuls firesc, vor ca sa transforme orice greseala in victorie, rastalmacind pentru asta istoria si nefiind dispusi sa o recunoasca pocaindu-se.
    Dumnezeu sa se indure de noi, de toti.

  56. Celor care cred ca demersul in favoarea adevarului care se consuma pe acest blog este indreptat impotriva bisericii sau a credintei crestine evanghelice le recomand sa citeasca articolul recent al lui Cristian Badilita la adresa:
    http://www.cristianbadilita.ro/articol1.html
    Pot inlocui ce se scrie acolo despre Biserica Ortodoxa Romana cu Cultul Baptist din Romania. Ideea centrala a articolului ramane aceeasi.

  57. Sora Gabriela Radu;
    Cu tot respctul, mi-e greu sa cred ca Dutu Moscovici si Iancu M. sunt una si aceeasi persoana. Dutu se bucura de un oarecare respect in Romania; este adevarat ca relatiile lui cu RW nu au fost bune… D.M. vorbea la radio Norea si ma indoiesc de faptul ca venirea sa in tsara in ’73 nu ar fi stirnit oarecare interes. Mai este cineva din Bucuresti care ar putea confirma afirmatia sorei G. Radu? In plus Dutu trebuie sa fie cu mult mai in virsta decit Tson…

  58. draga logik:
    Am citit scrisorile. Intrebarea mea de mai sus se referea la doua cele doua „note” pomenite de Popescu. (Stiu ca elev stie de ele). Eu cred ca se refera la una pe care am citit-o si eu si contestata de Tson ca si contrafacuta (i s-a facut analiza grafologica, etc.)..
    Logica dvs. este corecta si a lui AP. El este un om f. inteligent. Poblema pe care o ridic eu este justifica; a ridicat-o si Tson in e-mailurile catre Daniel. Traim intr-o alta epoca: epoca dosarelor. Nu putem sa condamnam un om cu acuzatii atit de grave pe deductii logice.!!!! Popescu n-avea dosarele de Secu. a lui Tson. Dvs ati citit ce se scrie pe patratosu depre IT (lucruri grave). Toate astea pe banuieli si analize inteligente. Daniel zice ca are 2 dosare du urmarire si unul de retea a lui IT. EL ne mai spune ca IT a avut 2 nume conspirative (inainte de ’73). Dar n-a aratat inca nimic. Asa cum pt Husan, sau Dugu, ne-a aratat negru pe alb: note, instruiri ale ofiterilor de legatura pt vizita in SUA, angajamente, etc… Ceva asemenator trebuie sa existe si pt fr. Iosif – daca a „a pactizat cu Satana”!!!! Daca nu, ne facem pacate, oricit de logice!!! Si dvs. sunteti inteligent si nu cred ca-i atit de subtil ce scriu eu incit sa nu fiu inteles. (Va recunosc dreptul sa nu fiti de-acord cu mine)… Pina acum Daniel a prezentat declaratia din Oradea (’80) de care Tson zice ca e contrafacuta. Daniel a mai scris niste detalii grave despre IT in raspunsul pt Manastireanu. DAR in dosarul Husan, Tson apare ca dusman la Romaniei (in ’84) ca si Niculescu !!! Deci scorul e 1-1!!! Emigrantii care-l acuzau pe concluziile lor logice trebuie sa fie surprinsi de carcterizarea lui Zapodeanu (parca?) in nota interna.. Pe scurt: nu mai putem sa ne bazam doar pe chestii conjuncturale: daca sunt dovezi negru pe alb, sa le vedem! Daca nu; sa le asteptam cu (mai multa) retinere! In ce ma priveste, le astept cu (tot mai putina) emotie!

  59. frate daniel am trait acele vremuri cind prin vocea unui pastor sau altul,am stiut ca un frate pastor,sau altul asta numai sa nu dau nume,erau niste pastori care faceau rau credinciosilor din romania prin atitudinile lor, prin luarea de pozitii contradictorii cu uniunea noastra draga, care in supunere fata de departamentul cultelor se pozitiona impotriva fratilor lor.cu asemenea fapte am fost educata eu si inca si azi mai am unele nedumeriri fata de unii pastori amintiti de dumneavoastra aici .fratii mai tineri nu cunosc ,sau nu vor sa cunoasca aceste fapte oricit as aprecia un oarecare pastor care a tradat am dreptul sa cunosc adevarul si apoi ramine la simpla apreciere a celor ce citesc si a mea ce sa fac cu cele citite,cum sa-mi refac sufletul amarat de atita durere,e care efectiv am trait-o si sa incerc sa-mi regasec linistea sufleteasca.cind ai apreciat un om foarte mult te darima sufleteste,auzind astfel de lucruri despre activitatea lui dubla,tu uitindu-te la el ca si la unsul domnului.

  60. Ca si crestina eu stiu,ca acum daca pacatuiesc,nu mai ascund,ma marturisec,oricand public,pentru ca Harul sa fie cel scos in evidenta in slabicunile mele.
    Pana la desavarsire e o viata intreaga,apoi doar in viata vesnica vom fi desavarstiti..sa ne ascundem dupa deget,pana atunci_
    E vorba de alte interese aici,de surse de bani grei,din vanzarea cartilor,dar daca autorul s-ar pocai,ceea ce este in interesul crestinatatii,care oricum este cunoscuta,prin faptele ei ,bune si rele,
    ar avea mai multi cititori…poate.
    Fiecare se bucura,cand celalat se smereste si se pocaieste,in fata evidentelor,nu ai cum sa tot te ascunzi.
    Beni,
    nu cladim pe noroi,
    sa darama!

  61. astept sa vad si alte documente importante, pentruca stiu ca sunt suficiente si trebuie sa stim ce vremuri am trait.

  62. Moarte clinica la „Centru…”?

  63. laso moarta Beni, cu Caransebesul. Citi ani ai avut tu In 1978 ? Eu macar am auzit caseta audio ce a avut loc acolo de la Fr. Radoi Albai

  64. ADEVARUL ESTE O PERSOANA!
    pe Care nu o putem ignora,oricat am depune efortul,dintr-un motiv sau altul.Adevarul sa ne fie Unica Calauza!

  65. „Daniele,robul Dumnezeului celui viu,a putut Dumnezeul tau,caruia I slujesti necurmat,sa te scape de lei?”
    gropile is cam astupate…cu ipocrizie..
    fatarnicie,si mai ales mandrie…
    Dar nu te teme Daniele ,caci Dumnezeu este :
    A D E V A R U L !

  66. Cornel,este din cauza reclamatiei lui beni ptr.Daniel si Marius..
    Beni cred ca atunci cand a fost aici la Caransebes avea 5 ani,nu spune el ca fratii l-au tinut pe genunchi?
    ce daca a fost mititel,a fost prezent? a fost!
    Corect era ca Dl.Beni sa vorbeasca cu cei pe care i-a reclamat.Stiti despre vecinii aceia doi:care aruncau unul in altul cu ce aveau?
    unul cu pietrele pe care le avea in cos,
    la care celalat a aruncat din cosul lui cu mere!
    spre vecinul sau.
    no comment!

  67. Daniel, acum ca focul s-a intetit si se sifoneaza imagini, acum cand deja intri si tu si altii sub acuzatia de defaimare, nu-ti mai ramane decat sa te increzi in Dumnezeu si sa faci treaba de istoric iscusit, fa-o bine, ca cei ce musca o fac cu toata inima si daca este nevoie sa scoti lenjeria intima a cuiva purtata cu multi ani in urma, nu te sfii s-o faci, pt ca oameni ca Beni si altii asemenea nu cunosc prea mult nici rusinea, nici lupta persoanal.
    Ei, fara a face aluzie la nume, ataca doar in haita, singuri nu au curajul, deci nu te teme si fa treaba serioasa, acum cred ca s-au tulburat multe roiuri salbatice. Deci Dumnezeu sa te ajute sa faci bine ceea ce faci, iar cei rai sa fie dati de rusine.

  68. Tozer spune ca barbatii care au zguduit lumea au fost barbati ai durerii,cu totii si fiecare in parte,
    a caror marturie in fata lumii tasnea din inimi impovarate…lacrimile si puterea merg intotdeauna impreuna in Biserica celor nascuti din nou.

    Spuneti-mi unde se mai predica cu putere si durere,
    cu lacrimi si inima indurerata
    sa ma duc si eu acolo…
    macar asa odata pe luna…
    Ce tristi si goi suntem….

    Pana nu va triumfa Adevarul,care este Hristos,
    tot asa va fi!

  69. Frate Daniel,
    doresc din toata inima ca Domnul sa -ti dea izbanda,ca si lui Daniel,din groapa cu lei.Amin!

    ca Cel Rau sa fie facut de rusine,pus la zid!

  70. Am banuiala, tot mai puternica pe zi ce trece, ca persoanele care intervin pe blogul acesta sau pe altele cu scopul de a impiedica dezvaluirile despre trecutul colaborationist al unor credinicosi si slujitori ai bisericilor noastre, o fac din interes: fie au fost si ele in slujba „organelor”, fie au de aparat un nume, o pozitie, o persoana, o ruda, un prieten, un alt fel de interes. Argumentul ca sufere imaginea noastra, a crestinilor, in ochii lumii este, la randu-i, nebiblic, necrestinesc. Sau ca oamenii n-ar mai veni la Hristos din cauza acestor dezvaluiri. Oamenii vin la Hristos convinsi de Duhul lui Dumnezeu si nu prin alte mijloace sau tehnici. Cosmetizarea, imaginea falsa, ipocrizia, mimarea neprihanirii nu conduc la convertiri autentice. Unde poate fi vazut Hristos daca nu in vieti traite in adevar si lumina?

  71. da sunt de acord cu mihai, daca nu ar avea vreun interes sa apere pe cineva ,nu ar avea asa mare zel.De la primele aparitii eram sigura de acest lucru ,vinovatia te face sa nu ai liniste sufleteasca,dar uita un singur lucru, linistea o da doar bunul nostru dumnezeu pe care unii cu buna stiinta au terfelit-o prin tradare.Si acum cauta cu disperare sa-si ascunda fapta urat,domnul sa aibe mila de toti.

  72. Frate Daniel,
    pot eu spune frate unuia care zice ca este frate cu mine,dar cand eu pacatuiesc,el spune ca nu trebuie sa stie lumea.ca nu mai vine nimeni la Hristos?

    Daca spre exemplu,in orasele mici ,spre deosebire de cele mari,se stiu deja faptele noastre,nu este mai de folos,ca oamenii sa vada,ca la „noi in adunare”se disciplineaza cei care beau,fumeaza,injura etc.?

    Cand spun unora despre Domnul,(un vecin de exemplu)
    imi zice”eu nu vin la dv,la biserica ca acolo sunt unii,care beau pana cad sub masa,la uzina,imi da si nume,si apoi ii vad mergand duminica cu biblia sub brat…”
    ….atunci trebuie sa explic ca si la noi sunt unii,care se prefac,dar ca va fi si mai greu pentru ei…ca nu-i pot spune unui necredincios”ca trebuie sa se uite la Hristos,nu la oameni,”ca el nu intelege.el se uita la noi.

    Altul mi-a spus acelas lucru:sa-i vedeti la CFR cum mai trag,soti credinciosi,ea bere,el tuica..
    Si atunci mi-e rusine sa mai vorbesc…

    Dar daca in orasul acesta mic,(dar cu rezonanta istorica intre baptisti)s-ar face disciplinari
    ar vedea oamenii altfel lucrurile,nu?
    Ar vedea ca la Dumnezeu nu are cautare prefacatoria,ca drumul este stram ca condamna pacatul si le-ar da de gandit.

    Ce e de facut?pentru ca nu se mai aplica disciplina bisericeasca,vor da socoteala cei pe care Dumnezeu i-a invrednicit cu asta…dar pana atunci?

    Asa si cu desconspirarea…sigur ca vor sa-i ingropam pe cei care au gresit impreuna cu pacatele lor si gloria lor lumeasca ,care e desertaciune.Dar nu vom da socoteala de asta,noi?

    Vin si ameninta caractere slabe,anonimi,cum spunea cineva „marele anonim e satana”
    El e bucuros sa acoperim raul,ca sa piara cat mai multi.

  73. Ce am impotriva acestor lucruri e ca nu mi se pare ca tradatorilor li s-a dat sansa de a se pocai. Cred ca ar fi fost mai bine daca primul pas ar fi fost ca cei care au tradat sa fi fost pusi fata in fata cu adevarul si sa li se fi oferit aceasta ocazie de a se pocai. Nu asa-i modelul biblic?
    Sincer si eu sunt curios ce tradatori au fost la noi in biserica (un oras din judetul SV 🙂 ) ca sigur au fost, am presimtirea asta numai cand ma uit la unii din ei :), si mi-ar place sa ma duc fata in fata cu oamenii astia si sa le prezint adevarul cel putin celor care cred ca e ingropat, in schimb as refuza sa-i terfelesc prin diferite locuri si metode.
    Nu scriu acest comment, ca pe un off, rafuiala sau cu tenta de genul acesta.
    Imi pasa de ceea ce se intampla si m-as bucura ca biserica din Romania sa fie vindecata de trecut, de pacatul comis … etc
    Dumnezeu sa te binecuvinteze.
    Cu sinceritate, Andrei C.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: