Publicat de: centruldeistoriesiapologetica | Decembrie 2, 2007

PENTRU NOI TOŢI

pastorul-bun.jpg

Pentru noi toţi, un text de duminică ( din Biblia, traducerea Cornilescu).
Eze 34:1 Cuvîntul Domnului mi-a vorbit astfel:
2 „Fiul omului, prooroceste împotriva pastorilor sufletesti ai lui Israel! Prooroceste, si spune-le lor, pastorilor: „Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: „Vai de pastorii lui Israel, cari se pasc pe ei însisi! Nu trebuie pastorii sa pasca turma?
3 Voi mîncati grasimea, va îmbracati cu lîna, taiati ce e gras, dar nu pasteti oile.
4 Nu întariti pe cele slabe, nu vindecati pe cea bolnava, nu legati pe cea ranita; n’aduceti înapoi pe cea ratacita, nu cautati pe cea pierduta, ci le stapîniti cu asuprire si cu asprime!
5 Astfel ele s’au risipit, pentruca n’aveau pastor; au ajuns prada tuturor fiarelor cîmpului, si s’au risipit.
6 Turma Mea rataceste pe toti muntii si pe toate dealurile înalte; oile Mele sînt risipite pe toata fata tarii, si nimeni nu îngrijeste de ele, nici nu le cauta!”
7 De aceea, pastorilor, ascultati Cuvîntul Domnului!
8 „Pe viata Mea, zice Domnul Dumnezeu, pentruca oile Mele au ajuns de jaf si sînt prada tuturor fiarelor cîmpului, din lipsa de pastor, pentruca pastorii Mei n’au nicio grija de oile Mele, ci se pasteau numai pe ei însisi, si nu pasteau oile Mele”,
9 de aceea, pastorilor, ascultati Cuvîntul Domnului!
10 Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: „Iata, am necaz pe pastori! Îmi voi lua înapoi oile din mînile lor, nu-i voi mai lasa sa-Mi pasca oile, si nu se vor mai paste nici pe ei însisi; caci Îmi voi izbavi oile din gura lor, si nu le vor mai sluji ca hrana!”
11 Caci asa vorbeste Domnul Dumnezeu: „Iata, ma voi îngriji Eu însumi de oile Mele, si le voi cerceta!
12 Cum îsi cerceteaza un pastor turma cînd este în mijlocul oilor sale împrastiate, asa Îmi voi cerceta Eu oile, si le voi strînge din toate locurile pe unde au fost risipite în ziua plina de nori si negura.
13 Le voi scoate dintre popoare, le voi strînge din felurite tari, si le voi aduce înapoi în tara lor; le voi paste pe muntii lui Israel, dealungul rîurilor, si în toate locurile locuite ale tarii.
14 Le voi paste pe o pasune buna, si stîna lor va fi pe muntii cei înalti ai lui Israel; acolo se vor odihni într’un staul placut, si vor avea pasuni grase pe muntii lui Israel.
15 Eu însumi Îmi voi paste oile, Eu le voi duce la odihna, zice Domnul Dumnezeu.”
16 „Voi cauta pe cea perduta, voi aduce înapoi pe cea ratacita, voi lega pe cea ranita, si voi întari pe cea slaba. Dar voi pazi pe cele grase si pline de vlaga: vreau sa le pasc cum se cade.”
17 „Si voi, oile Mele, asa vorbeste Domnul Dumnezeu: „Iata, voi judeca între oaie si oaie, între berbeci si tapi.
18 Este prea putin pentru voi ca pasteti în pasunea cea buna, de mai calcati în picioare si cealalta parte a pasunei voastre? Ca beti o apa limpede, de mai turburati si pe cealalta cu picioarele?
19 Si oile Mele trebuie apoi sa pasca ce ati calcat voi cu picioarele voastre, si sa bea ce ati turburat voi cu picioarele voastre!”
20 Deaceea, asa le vorbeste Domnul, Dumnezeu: „Iata ca voi judeca între oaia grasa si oaia slaba.
21 Pentruca ati izbit cu coasta si cu umarul, si ati împuns cu coarnele voastre toate oile slabe, pîna le-ati izgonit,
22 voi veni în ajutorul oilor Mele, ca sa nu mai fie jaf, si voi judeca între oaie si oaie.
23 Voi pune peste ele un singur pastor, care le va paste, si anume pe Robul Meu David; El le va paste, El va fi pastorul lor.
24 Eu, Domnul, voi fi Dumnezeul lor, si Robul Meu David va fi voivod în mijlocul lor. Eu, Domnul, am vorbit!
25 Voi încheia cu ele un legamînt de pace, si voi îndeparta din tara toate fiarele salbatice; ele vor locui în liniste în pustie, si vor putea dormi în mijlocul padurilor.
26 Le voi face, pe ele si împrejurimile dealului Meu, o pricina de binecuvîntare; le voi trimete ploaie la vreme, si aceasta va fi o ploaie binecuvîntata!
27 Pomul de pe cîmp îsi va da roada, si pamîntul îsi va da rodurile. Ele vor fi linistite în tara lor si vor sti ca Eu sînt Domnul, cînd voi rupe legaturile jugului lor, si cînd le voi izbavi din mîna celorce le asupresc.
28 Nu vor mai fi de jaf între neamuri, nu le vor mînca fiarele din tara, ci vor locui în liniste, si nu le va mai turbura nimeni.
29 Le voi pune un rasad caruia i se va duce faima; nu vor mai fi mistuite de foame în tara, si nu vor mai purta ocara neamurilor.
30 Si vor sti astfel ca Eu, Domnul, Dumnezeul lor, sînt cu ele, si ca ele sînt poporul Meu, ele, casa lui Israel, zice Domnul Dumnezeu.”
31 „Voi sînteti oile Mele, oile pasunei Mele, si Eu sînt Dumnezeul vostru, zice Domnul Dumnezeu.”

Lasă un răspuns

Categorii

